bemutatkozó

18 éves lány vagyok, 10 éves korom óta írok meséket, történeteket, álmokat...

Naplóm - a Mindennapi történetek - nem szokványos napló, nevezzük inkább irodalmi naplónak. Mesélek benne magamról, kitalált, látott, máshol, máskor tapasztalt dolgokról.

Az oldalon meséket, történeteket, újságcikkeket is olvashatsz tőlem főleg magyarul, de vannak, amik lengyelül is, illetve csak lengyelül készültek, angol nyelvű első mesém már kész van, csak még lektorálni kell.

Remélem kellemesen érzed magad nálam, kedves Látogató...

______________________ Fontosabb díjaim, megjelenések:

- 2007: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán első helyezés a Golyóvölgy c. mesémmel

- 2008: a VéSziDra Műhely Írói pályázatán a Habzsikok és Suvikok c. mesémmel bronz díjban részesültem

- 2009: a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium meseíró pályázatán oklevél a Kövér Klára c. történetemért, megjelenés a "Nálatok nőnek-e még égigérő paszulyok" c. antológiában

- 2009: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán különdíj a Betegmese c. írásomért

- 2009: a Pataky Művelődési Ház "Az én mesém" c. antológiában megjelentette a Betűváros c. írásomat

- 2009: Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete az Év Diákújságírójának választott a "Polonia Węgierska" c. lengyel havilapban megjelent újságcikkeimet értékelve

- 2010: a Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztiválon egy iráni színdarabért (címe: A fekete halacska) - ahol öt szerepet is én játszottam, betétszövegeket írtam és társrendező voltam - a társulatunk helyezést ért el

- 2011: diploma a Lengyel Polonisztika nemzetközi tanulmányi versenyen elért eredményeimért

- 2011: a KIMTE (Karcolat Irodalmi és Művészeti Tehetségkutató Egyesület) és az OTP "Álmodj másnak ajándékot" c. pályázatán díjazott lettem a "Mosoly, ölelés, egy kedves szó" c. történetemmel

- 2012: megjelent első önálló kötetem! "A vízenjáró" címet kapta. Megvásárolható épp itt: http://konyvaruhaz.info/hu_HU/a-vizenjaro

(1) A másik Laura


Későn keltem. Hosszat ásíííítooooottam. Mama meghallotta az ásítást, és benyitott a szobámba.
- Már fenn is vagy?
- Hány az óra?
- Fél tíz - mondta megkuksolva a karóráját. Elhúzta a függönyöket, és a nap besütötte a szobát. Hirtelen kirázott a hideg. Visszabújtam az ágyba, a fejem búbjáig húztam a takarót. És eldöntöttem - ma ki nem kelek belőle! Aztán egy ihlet suhant át agyamon. Kiugrottam az ágyból, meg akartam örökíteni. A kedvenc meseíró füzetem ráncigáltam elő a fiókomból, és egy tollat a tolltartómból. Nekiálltam firkálni. Mama nem zavart, tudta is már, mi kell nekem reggelire - müzli. Pár perc múlva tálalta is, én meg a füzetet bámultam.

- Miért bámulod a füzetet?
- Új mesét írok, felolvassam? - néztem mamára. Leült az ágyamra és bólintott. - "Egyszer volt, mégis hol nem lett volna? Volt egyszer egy nergog. Hogy mi az a nergog? Az egy lény. A nergogok mindig tiszták és nagyon udvariasak. Mindegyik más színű - van kék, zöld, narancssárga, piros, rózsaszín... stb. Lábuk vékony, térdük nincs, így hajlékonyak. Talpuk hatalmas, orruk nagy, szaglásuk kiváló. Nem hordanak ruhát, színeik a ruhájuk. Csak a lányok egy toppot.
Fejfedőikre tollakat akasztanak, és ha azt utasítják a szárnyaknak, hogy "repülj", akkor az repül is!" Majd lerajzolom neked őket, hogy jobban elképzelhesd - fordultam mama felé. Ő tapsolt, és nevetett.
- Ügyes! De most edd meg a reggelit, aztán mosakodj meg, öltözz fel melegen, és kicsit mozdulj ki, gyerekeket hallottam a játszón. Majd lesz kivel játszanod.
Gyorsan bekanalaztam a müzlit, és úgy forgattam a fogkefét a számban, mint valami propeller. Végül kabátban, csizmában álltam az ajtó előtt. Mama még egy sálat tekert a nyakamra, alig láttam ki. És indulás le!

A játszón sok baba futkározott, csúszdázott, hintázott. Velem egykorú sehol. Nem baj! Úgyis jobban szeretek kisebbekkel játszani, mint a többi kistinivel. A legtöbb velem egykorú kislány nem szeret játszani már, felnőttnek hiszi magát. Egy baba odajött hozzám. Rövid, vörös haja volt, és kb. kétéves lehetett.
- Szia babucika! - térdeltem le hozzá. Egy nő felvette.
- Laura, köszönj a babának!
Meglepődtem. Honnan tudja a nevem? Már találkoztunk valamikor? Én nem emlékeztem. Aztán kezdtem kapiskálni. A babák azt mondják az idősebb gyerekekre is, hogy baba. És az ő neve is Laura lehet, mint nekem!
- Az én nevem is Laura! Hi-hi!
A nő letette Laurát, aki eltipegett valahova. Leültünk a padra, és elmeséltem neki, hogy meséket írok, az a hobbim. Megkért, hogy legközelebb hozzam le a játszóra, ők itt lesznek, majd felolvashatom Laurának. Laura be akart ülni a babahintába, de egyedül nem tudott. Besegítettük, és kicsit lökhettem is. Aztán telt az idő, kicsit kezdtem fázni. Nekik is haza kellett menniük ebédelni, és Laura is álmos lett. Integettem nekik, és felszaladtam a lépcsőn. Piros, fagyott orral, és fázós kezekkel. Ebédeltem én is, a leves felmelegített. És utána nagy svunggal nekiálltam írni tovább a mesét.
- Laura, ugye a leckét csinálod? - kérdezte apu. Ajajj!

(2009. január)


2 megjegyzés: