bemutatkozó

18 éves lány vagyok, 10 éves korom óta írok meséket, történeteket, álmokat...

Naplóm - a Mindennapi történetek - nem szokványos napló, nevezzük inkább irodalmi naplónak. Mesélek benne magamról, kitalált, látott, máshol, máskor tapasztalt dolgokról.

Az oldalon meséket, történeteket, újságcikkeket is olvashatsz tőlem főleg magyarul, de vannak, amik lengyelül is, illetve csak lengyelül készültek, angol nyelvű első mesém már kész van, csak még lektorálni kell.

Remélem kellemesen érzed magad nálam, kedves Látogató...

______________________ Fontosabb díjaim, megjelenések:

- 2007: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán első helyezés a Golyóvölgy c. mesémmel

- 2008: a VéSziDra Műhely Írói pályázatán a Habzsikok és Suvikok c. mesémmel bronz díjban részesültem

- 2009: a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium meseíró pályázatán oklevél a Kövér Klára c. történetemért, megjelenés a "Nálatok nőnek-e még égigérő paszulyok" c. antológiában

- 2009: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán különdíj a Betegmese c. írásomért

- 2009: a Pataky Művelődési Ház "Az én mesém" c. antológiában megjelentette a Betűváros c. írásomat

- 2009: Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete az Év Diákújságírójának választott a "Polonia Węgierska" c. lengyel havilapban megjelent újságcikkeimet értékelve

- 2010: a Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztiválon egy iráni színdarabért (címe: A fekete halacska) - ahol öt szerepet is én játszottam, betétszövegeket írtam és társrendező voltam - a társulatunk helyezést ért el

- 2011: diploma a Lengyel Polonisztika nemzetközi tanulmányi versenyen elért eredményeimért

- 2011: a KIMTE (Karcolat Irodalmi és Művészeti Tehetségkutató Egyesület) és az OTP "Álmodj másnak ajándékot" c. pályázatán díjazott lettem a "Mosoly, ölelés, egy kedves szó" c. történetemmel

- 2012: megjelent első önálló kötetem! "A vízenjáró" címet kapta. Megvásárolható épp itt: http://konyvaruhaz.info/hu_HU/a-vizenjaro

A citromos fagylalt

Hétfőn beszéltem Lőrinccel a Dumagépen. A beszélgetésbe bele is pirultam.

15:25 Laura: Szia Lőrinc!
15:25 Lőrinc: Szia Laura! Meg szeretném kérdezni, lenne-e a kedved eljönni velem a Hanna Cukrászdába egy fagyira? Már elég meleg van hozzá, és megkívántam. Gondoltam, megkérdezem tőled.
15:30 Laura: Igen, szívesen. Mára gondoltad?
15:32 Lőrinc: Ahhha. Nagy baj?
15:35 Laura: Dehogyis! Szívesen veled tartok. Ma hány órakor?
15:40 Lőrinc: Most.
15:45 Laura: Most?!????!!!

Nem válaszolt. Azt gondoltam, már biztosan el is készült, és lenn vár. Megkérdeztem mamát mehetek-e. Apu meghallotta, és odaszólt:
- Nahát, kicsim, hova készülsz és kivel?
- Lőrinccel fagyizni. - vágtam oda, és visszafordultam mamához, aki szó nélkül felémnyújtotta a mellényt, meg a pénztárcámat. - Nem is kéne pénz, neki illik fizetni...
- Állj meg, kislány! - állt fel apu a számítépe elől. - Randizunk, randizunk?
- Apuuuuuu.... - morogtam. Mikor mindenem megvolt, gyorsan leszaladtam a lépcsőn. Lőrinc már ott várt a játszón.

A fagyizó közelében jártunk, éppen átkeltünk az úton, amikor szemben velünk jött... Józsi! Nem értettem, ha az apja sosem engedi sehova, akkor mit keres itt? Nem igazán örültem a találkozásnak, mivel múltkor megbántottam, most meg zavarban voltam előtte. Bocsánatot szerettem volna kérni, csak a megfelelő pillanatra vártam. Ez meg nem volt az. Lőrinc érdeklődve forgatta fejét hol egyikünkre, hol másikunkra nézve. Én vörösen, szégyenlősen követtem a szememmel. Ő viszont. Mint egy lassított felvétel, úgy követtük egymás tekintetét. Lőrinc meg értetlenül bambult. Józsi sértődötten, gyors léptekkel elment.
Mikor odaértünk a fagyizóhoz, Lőrinc abbahagyta a némaságot, kezdett kikérdezni. A fehér, szépen díszített székekben kevés vendég ült, úgy látszik nincs még elég meleg egy fagyihoz. Egy szerelmespár, és egy család két gyerekkel. Bementünk, ahol a pultnál az egyik kiszolgáló elaludt. Horkolva tartotta a fagyis kanalat. Mivel senki más nem volt a pult mögött, Lőrinc rám kacsintott, majd kivette a nő kezéből a kanalat, és bement a pulthoz. Levett egy tölcsért, amibe egy gombóc citromot tett. Átnyújtotta nekem. Én remegő kezekkel vettem át. Aztán két gombóc csokoládét plattyantott magának. Gyorsan megmosta a kanalat, kijött a pult mögül, odaadta a kanalat a horkolónak. Indult is kifelé, de én elkaptam a karját.
- Nem fizetsz?
- Minek?! Úgyis alszik! Ugyan! 300 forinton ne múljon!
- Hogy beszélhetsz így? Becsületesnek ismertelek...
- Jaj, miért nem vagy benne a bulikban? Néha már azt gondolom, hogy uncsi vagy... - húzta ki magát a fogásomból, és mogorván elment. Meglepetten álltam és bambultam a citromos fagylalttal a kezemben. Mázlimra mama mégis elrakta nekem a pénztárcámat. Kivettem, és letettem a pénzt a horkoló másik kezébe. Akkor ébredt fel a nő. Nehezen pislogott, majd észrevette a pénzt és a fagyit a kezemben.
- Te loptál, miközben én aludtam?
- Mi? Dehogyis! A haverom volt... aki elment. Amúgy inkább önkiszolgálásnak nevezném... - tettem hozzá ártatlanul mosolyogva.
- Vagy inkább lopásnak... - morogta a nő.
- Hiszen kifizettem! Nem úgy, mint a volt-barátom.
- Majd meglátjuk a kamerát visszanézve! - kapta el a karomat, amit erősen szorított. Bevonszolt oda, ahol a többi eladó újabb fagyis dobozokat pakolászott ízek szerint. Volt aki a kis táblácskákat a fagyik neveivel készítette, rakosgatta. Odahúzott az egyik férfihez, akinek hablatyolt. Helyette a szorgos kis dolgozókat kukkoltam. Az a munka is csak a részlete volt az egésznek. A férfi betessékelt egy terembe, ami tele volt kis monitorokkal és kamerákkal, meg egy számítógéppel. A férfi sokkal kedvesebb volt, mint a nő. Megmutatta a felvételeket, amin a nő meglepődött, mivel lelepleződött, ki volt az, aki megpróbálta meglopni. Lőrinc. Én is szégyellem. Ő is szégyellte, amiért elaludt, a kamerás le is szidta és fenyegette, hogy szól a főnöknek. A beszélgetésünk kissé recsegősen, de nagyjából érthetően hallatszott. A nő a szájához kapott, majd elnézést kért, és ajándékba adott egy csokis gombócot, hogy a savanyú citrom után kapjak valami édeset is. Út közben nyalogattam a finomságot, amikor beleütköztem – szó szerint – a két fiúba: Józsiba és Lőrincbe. Lőrinc egy szál tulipánt szorongatott, Józsi meg egy beszédet gyakorolt. Azt hittem, sikerül kikerülnöm őket, de ők követtek. Lőrinc megkopogtatta a vállamat. Csoki-fagylaltos arccal megfordultam. Kicsit meglepődtek, így látva. Sejtettem mi a baj, gyorsan elővettem egy zsebkendőt, és letöröltem az arcomat. Józsi megpöckölte Lőrinc karját.
- Khm... Laura... igazad volt... most az egyszer... khm... elnézést kérek, amiért loptam, és uncsinak neveztelek! - eleinte dadogva beszélt, ám a végére belebátorodott.
- Én is sajnálom, hogy így megsértődtem, és nem adtam esélyt arra, hogy bocsánatot kérj – mondta Józsi, de ő is – mint mindannyian – észrevette, hogy furcsaságot mondott.
- Lőrinc, már nem számít lopásnak, mert miután elmentél, kifizettem, viszont felébredt a horkoló, elvitt a kamerákhoz, amin rájöttek, hogy nem én vagyok a tolvaj. Kértem őket, hogy téged ne bántsanak, csak cukkoltál, mert neked illett volna fizetned, mint fiú, de nem volt nálad pénz, rám akartad hagyni. Elhitték, és kaptam csokifagyit - meséltem, mire Lőrinc megnyugodott. Át akartam venni a virágot, mert gondoltam, nekem akarta adni bocsánatkérésnek, de eldobta:
- Akkor ez nem is kell!
De nem zavartattam magam, úgy folytattam:
- Józsi, te meg egy akkora marhaságot mondtál, hogy no comment!
Aztán átkaroltam őket, és hármasban lépdeltünk hazafelé. Vagyis a játszó felé.
A virág meg ott feküdt magányosan, a járda közepén. A szerelmespár, akik ott fagyiztak, csak kint, arra jártak.. A fiú meglátta a virágot, és amíg a párja nem figyelt oda, felkapta, beletörölte a pólójába, majd odaadta neki. Kár, hogy a lány nem vette észre, honnét a virág, mert még az arcához és az orrához is odanyomta!
Én meg? Vigyorogva lépdeltem a két fiúba karolva...

(2010. május)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése