bemutatkozó

18 éves lány vagyok, 10 éves korom óta írok meséket, történeteket, álmokat...

Naplóm - a Mindennapi történetek - nem szokványos napló, nevezzük inkább irodalmi naplónak. Mesélek benne magamról, kitalált, látott, máshol, máskor tapasztalt dolgokról.

Az oldalon meséket, történeteket, újságcikkeket is olvashatsz tőlem főleg magyarul, de vannak, amik lengyelül is, illetve csak lengyelül készültek, angol nyelvű első mesém már kész van, csak még lektorálni kell.

Remélem kellemesen érzed magad nálam, kedves Látogató...

______________________ Fontosabb díjaim, megjelenések:

- 2007: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán első helyezés a Golyóvölgy c. mesémmel

- 2008: a VéSziDra Műhely Írói pályázatán a Habzsikok és Suvikok c. mesémmel bronz díjban részesültem

- 2009: a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium meseíró pályázatán oklevél a Kövér Klára c. történetemért, megjelenés a "Nálatok nőnek-e még égigérő paszulyok" c. antológiában

- 2009: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán különdíj a Betegmese c. írásomért

- 2009: a Pataky Művelődési Ház "Az én mesém" c. antológiában megjelentette a Betűváros c. írásomat

- 2009: Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete az Év Diákújságírójának választott a "Polonia Węgierska" c. lengyel havilapban megjelent újságcikkeimet értékelve

- 2010: a Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztiválon egy iráni színdarabért (címe: A fekete halacska) - ahol öt szerepet is én játszottam, betétszövegeket írtam és társrendező voltam - a társulatunk helyezést ért el

- 2011: diploma a Lengyel Polonisztika nemzetközi tanulmányi versenyen elért eredményeimért

- 2011: a KIMTE (Karcolat Irodalmi és Művészeti Tehetségkutató Egyesület) és az OTP "Álmodj másnak ajándékot" c. pályázatán díjazott lettem a "Mosoly, ölelés, egy kedves szó" c. történetemmel

- 2012: megjelent első önálló kötetem! "A vízenjáró" címet kapta. Megvásárolható épp itt: http://konyvaruhaz.info/hu_HU/a-vizenjaro

Egy, két, há' - Chopin! - Raz, dwa, trzy - Chopin!

Raz, dwa, trzy - Chopin!

Schowaj mp3, wyłącz telewizor, gdzie śpiewa Madonna, i ruszaj posłuchać sławnego, klasycznego kompozytora: Fryderyka Chopina! Znasz jego muzykę? Pierwszego marca właśnie w dzień urodzin tego sławnego kompozytora byłam na jego koncercie, w Művészetek Palotája.

Spotkałam tam kilku nauczycieli z polskiej szkoły, którzy tak, jak i ja otrzymaliśmy bilety od pani Ewy Rónay. Razem i oddzielnie błądziliśmy w budynku. Spotykaliśmy się z hosstessami, które stały wszędzie, jak manekiny. Kiedy wreszcie znaleźliśmy salę, już tylko kilka minut było do koncertu. Moje miejsce było na balkonie.

Na początku przedstawienia wyszła pani i przeczytała program. I nareszcie pojawił sie polski dyrygent Tadeusz Wojciechowski wraz z muzykami Filharmonii Pomorskiej oraz węgierski pianista Alex Szilasi. Przedstawienie trwało prawie dwie godziny, podczas których zabrzmiały trzy utwory. Orkiestrze i pianiście udało się wprowadzić wspaniały nastrój. Można było słyszeć i czuć smutnego, wesołego Chopina oraz zakochanego i umierającego. Nie wiedziałam, że klasyczną muzykę też można tak fajnie przedstawić! Słuchając czułam nastrój romantyczny. W myśłach próbowałam wyobrazić sobie, co czuł artysta w czasie pisania nut i uderzając w klawisze fortepianu.

Dziękuję, Panie Fryderyku!


Egy, két, há' – Chopin!

Tedd el az mp3-adat, kapcsold ki a tévében Madonnát, és menj meghallgatni egy híres, klasszikus zeneszerzőt: Fryderyk Chopin-t! Ismered a műveit?

Március elsején, születésnapja évfordulóján tiszteletére adott koncert volt a Művészetek Palotájában. Találkoztam ott néhány lengyel tanárommal, mivel ők is jegyet kaptak a lengyel iskolától. Együtt és külön tekeregtünk az épületben. Rengeteg hosstess-t láttam, akik úgy álltak, mint valami próbabák, manökenek. Mikor végre megtaláltuk a termet, pár perc volt csak az előadásig. Az én helyem a balkonra szólt.

Az előadás elején kijött egy hölgy és felolvasta a programot, aztán végre megjelent a lengyel karmester, Tadeusz Wojciechowski a zenészekkel, a Filharmónia Pomorska-val, majd a magyar zongorista, Szilasi Alex. A műsor csaknem két órán át tartott, három művel. A karmester és a zongorista csodás koncertet adott. Hallani és érezni lehetett a szerelmes és a boldog zeneszerzőt, meg a szomorú zenészt is. Nem hittem volna, hogy a z úgynevezett klasszikus zenét ilyen jól át lehet élni, ennyire érezni lehet! A gondolataimban próbáltam kitalálni, mit érezhetett a zenész a kotta írásakor, a zongorabillentyűk leütésekor.Élmény volt, igazi élmény.

Köszönöm, Chopin!

2 megjegyzés:

  1. nem rossz nekem tetszett XDD

    VálaszTörlés
  2. laura létszi rakjál valahova egy renceres olvasási lehetőséget (követés) akor töbször nézném oldalad
    XDD

    VálaszTörlés