bemutatkozó

18 éves lány vagyok, 10 éves korom óta írok meséket, történeteket, álmokat...

Naplóm - a Mindennapi történetek - nem szokványos napló, nevezzük inkább irodalmi naplónak. Mesélek benne magamról, kitalált, látott, máshol, máskor tapasztalt dolgokról.

Az oldalon meséket, történeteket, újságcikkeket is olvashatsz tőlem főleg magyarul, de vannak, amik lengyelül is, illetve csak lengyelül készültek, angol nyelvű első mesém már kész van, csak még lektorálni kell.

Remélem kellemesen érzed magad nálam, kedves Látogató...

______________________ Fontosabb díjaim, megjelenések:

- 2007: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán első helyezés a Golyóvölgy c. mesémmel

- 2008: a VéSziDra Műhely Írói pályázatán a Habzsikok és Suvikok c. mesémmel bronz díjban részesültem

- 2009: a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium meseíró pályázatán oklevél a Kövér Klára c. történetemért, megjelenés a "Nálatok nőnek-e még égigérő paszulyok" c. antológiában

- 2009: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán különdíj a Betegmese c. írásomért

- 2009: a Pataky Művelődési Ház "Az én mesém" c. antológiában megjelentette a Betűváros c. írásomat

- 2009: Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete az Év Diákújságírójának választott a "Polonia Węgierska" c. lengyel havilapban megjelent újságcikkeimet értékelve

- 2010: a Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztiválon egy iráni színdarabért (címe: A fekete halacska) - ahol öt szerepet is én játszottam, betétszövegeket írtam és társrendező voltam - a társulatunk helyezést ért el

- 2011: diploma a Lengyel Polonisztika nemzetközi tanulmányi versenyen elért eredményeimért

- 2011: a KIMTE (Karcolat Irodalmi és Művészeti Tehetségkutató Egyesület) és az OTP "Álmodj másnak ajándékot" c. pályázatán díjazott lettem a "Mosoly, ölelés, egy kedves szó" c. történetemmel

- 2012: megjelent első önálló kötetem! "A vízenjáró" címet kapta. Megvásárolható épp itt: http://konyvaruhaz.info/hu_HU/a-vizenjaro

(4) L'amour


Mikor reggel mama lassan kinyitotta az ajtót azt vártam, hogy behoz egy képeslapot. Méghozzá nem egy közönségeset, hanem Valentin-napi képeslapot! Talán egy kis apróságot is hozzá.
- Szia mama!
- Szia! Korán keltél! Van nálam valami... - mondta rejtélyesen. Karjait hátrarejtette, ebből egyből kiötlöttem, hogy:
- Csak nem... Valentin-napi ajándék? - ültem fel az ágyamra.
- Hogy vág az eszed! - nevetett. Előhúzta kezeit. Két plüsskacsát kaptam, amiket szét kell húzni egymástól, és egymásnak ütköznek csőrrel. Tehát - csókolódzó kacsák, és egy képeslap. Cupp! - egy puszi az arcára.
- Ez tőlem és aputól van. Tetszik? - mosolygott. Apunak sajnos korán reggel dolgozni kellett mennie, csak mama maradt itthon, én, no meg Sziszi.
- Számotokra is van valami! - húztam ki az éjjeli szekrényem fiókját, és egy papírt nyújtottam át. Arra egy szív volt rajzolva, benne meg ez, ni: "Apu+Mama+Andris+én=családi szeretet". Nem említettem, hogy van egy bátyám? Andris a neve.
- Jaj! De aranyos! Na, reggelizz, tévézz, hétvégén reggel sok rajzfilm van!

Délután lementem a játszóra, talán találkozom Laurával. Józsival nem. Lőrinccel talán... ő úgy sem vett részt abban a gúnyolásban. Lent tényleg ott volt Lőrinc. Hintázott. Laura megint sehol. Talán azért, mert hidegebb volt aznap, és a hideg napokon kisbabák ritkán jönnek le. Meg Valentin-nap volt, biztosan együtt töltik a napot. Leültem a másik hintába. Lőrincre néztem, aki lekókadt fejjel szorongatott egy képeslapot. Nem köszönt. Én is vártam. Aztán nem akartam ezen a napon undok lenni.
- Szia!
- Hah, szia! - sóhajtott.
- József miatt vagy ilyen szomorú?
- Nem, vele kibékültem, és megígérte, többet nem gúnyol - erőltetett magára egy vékony mosolyt. - Csak ma ugye Valentin-nap van, de a szüleim összevesztek, és válással fenyegetik egymást. Ez szomorít - lett újra görbeszájú.
- Hé, boldog Valentin-napot - mondtam halkan, de kicsit vidáman, és felvidítóan. Nyújtottam neki egy képeslapot. A lapon egy felirat volt piros betűkkel: BOLDOG VALENTIN NAPOT! Elmosolyodott.
- Köszönöm. Te olyan kedves vagy velem, én meg olyan kétszínűnek érzem magam... mert egy gúnyolódó barátja voltam.
- Hiszen most mondtad, hogy megjavult, és többet nem csinálja... - nyugtattam. Ő a kezében tartott képeslapra nézett, aztán rám, és vissza. Remegő kezekkel odanyújtotta.
- Tessék. Mennem kell! Szia! - kiugrott a hintából, és elszaladt balra az egyik bejárati kapuhoz. Benyomta a számokat, és kinyílt az ajtó. Még odakiáltotta: - Boldog Valentin-napot! - és beszaladt.
- Neked is boldog... úgyis tudod! - integettem neki, habár viselkedését nem igazán értettem. Megnéztem a képeslapot. Azon is a szokásos felirat volt, alatta meg egy nagy "B" betű, és kisebb betűkkel folytatva "arátság". Barátság. A barátom akar lenni? A balkonjáról az anyja integetett.
- Lőrinc olyan szégyenlős, ne haragudj - szólt le hozzám.
A néni férje is kijött.
- Mit csinálsz te itt? Pakolj, Lőrinc velem fog élni!
A nő meglökte a férfit, a férfi meg erősen belökte a szobába a nőt.
Leszek a barátja, megérdemli, mert jó ember, és most olyan nehéz időket jár. Ma, Valentin-napon a szerelem napján a szülei veszekednek, és talán el fognak válni!
Nem sokkal ezután megláttam Józsit. Odaállt a hinta oszlopához, és a földre meredt. Biztosan szégyellte magát a gúnyolás miatt.
- Szia... - köszöntem neki, de rá se néztem. Tudom, tudom, Lőrinc azt mondta, hogy bocsánatot kért, de a saját fülemmel is hallani akartam.
- Szia... én... saj... - karját simogatta izgulva. - Sajnálom. Rossz voltam.
- Na jó, megbocsátok, de csak most! - mondtam, de persze vicceltem. - És boldog Valentin napot...
- Neked is. Tessék! - nyújtott oda egy szelet csokit.
- Számodra is van valami! - nyúltam a zsebembe. Kivettem egy papírdarabot. Az volt ráírva: "Ha a barátság napján megajándékozol valakit, rátalálsz egy igaz barátra." Felolvasta. Kicsit elpirultam. Odaadtam neki még egy rágót. Ám nem akartam, hogy megtudja, hogy udvariasságból adom neki, hiszen csúnyán viselkedett, és hozzátettem:
- Rágógumi. Tölténynek. Mivel itt van éppen a zsebemben, odaadom, ha már te is adtál valamit, meg ugye ma Valentin-nap van...
- Hű, ez tök klassz! - nézegette a rágógumit, mint valami kincset. Bedobta a szájába, és rágni kezdte.
- Nem... nem tölténynek akartad?
- Az nem az én pisztolyom. Az unokatesómé. Kölcsön adta egy napra, mivel itt lakik a közelben. Én enni szoktam a rágót, nem elpazarolni - mondta csámcsogva.
Beszélgettünk. Rájöttem, hogy nagyon jó fej. És okos. Udvarias is, csak azért gúnyolt, mert unokatesói elvárták tőle, hadd lássák, hogy a családban igazi genyák élnek.
El akartam terelni a figyelmét ezekről, és mikor már megettem a csokit rávettem, hogy fogócskázzunk. Amikor elkapta a vállam, gyorsan a kezére csaptam. Ő meg vissza. Így mindenki egyben fogó is volt, meg nem is. Mama hívott. Elkísért, a lépcsőn is együtt mentünk fel, hiszen ő is ott lakik, csak egy emelettel feljebb. És beszélgettünk az iskoláról, meg a tanárokról. Annyira elmerültünk a beszélgetésben, hogy azt vettem észre, már a harmadik emeleten vagyunk
- Akkor leszünk barátok? Holnap is találkozunk? - kérdezte az ajtó előtt állva.
- Holnap tanulnom kell apuval. Szerdán dolgozat lesz nyelvtanból - mondtam lógó orral.
- Ebbe az iskolába jársz? - intett fejével oldalra.
- Úgy van.
- Én is. - Éppen kopogni akart az ajtón, amikor félig kinyílt, és láttunk két kövér szülőt. Egy nőt, és egy férfit. A férfi veszekedett vele.
- Keresd már meg Jóskát, vagy nem kap sóskát! - kiabált a nő.
- Miért mindig én, asszony? Az a gyerek megint biztosan ellátogatott az unokatesójához a puskáért! - dörmögött a férfi. Ki akart lépni az ajtón, ám amint meglátta fiát, dühösebb lett.
- Bereczki József! - csak trikót viselt egy farmerral, és sörös üveget szorongatott kezében. Egy vastag cigarettát is szívott. Melle szőrös volt, és hangja gonosz, mély. - Mit csatangolsz te egy lánnyal? Nem megmondtam, hogy csináld meg a leckéd, ne pedig randizgass!? Megint elkéstél itthonról! Anyád neked készített sóskafőzeléket, te meg szórakozol ezzel a fruskával! - ordítozott, de fia bátran a szemébe nézett, úgy válaszolt.
- Apa, nem csatangolok, és nem randizgatok. Csak Valentin nap alkalmából egy csokiszeletet adtam neki, és felkísért.
- Gyere be, ne feleselj!
Becsapta előttem az ajtót. Milyen furcsa szüleik vannak ezeknek! Zavarodottan elvonultam. Mamának elmeséltem a történetet.
- Látod, neked milyen jó szüleid vannak? - mosolygott, és letette elém a második fogást. Mert Jóskával annyit játszottam, hogy már fél négyet mutatott a falióra.
- Hát igen... ti nem vagytok ilyen... ilyen szigorúan szigorúak! - nyomtam a számba egy szelet rántott húst.

(2009. február)
____________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése