bemutatkozó

18 éves lány vagyok, 10 éves korom óta írok meséket, történeteket, álmokat...

Naplóm - a Mindennapi történetek - nem szokványos napló, nevezzük inkább irodalmi naplónak. Mesélek benne magamról, kitalált, látott, máshol, máskor tapasztalt dolgokról.

Az oldalon meséket, történeteket, újságcikkeket is olvashatsz tőlem főleg magyarul, de vannak, amik lengyelül is, illetve csak lengyelül készültek, angol nyelvű első mesém már kész van, csak még lektorálni kell.

Remélem kellemesen érzed magad nálam, kedves Látogató...

______________________ Fontosabb díjaim, megjelenések:

- 2007: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán első helyezés a Golyóvölgy c. mesémmel

- 2008: a VéSziDra Műhely Írói pályázatán a Habzsikok és Suvikok c. mesémmel bronz díjban részesültem

- 2009: a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium meseíró pályázatán oklevél a Kövér Klára c. történetemért, megjelenés a "Nálatok nőnek-e még égigérő paszulyok" c. antológiában

- 2009: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán különdíj a Betegmese c. írásomért

- 2009: a Pataky Művelődési Ház "Az én mesém" c. antológiában megjelentette a Betűváros c. írásomat

- 2009: Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete az Év Diákújságírójának választott a "Polonia Węgierska" c. lengyel havilapban megjelent újságcikkeimet értékelve

- 2010: a Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztiválon egy iráni színdarabért (címe: A fekete halacska) - ahol öt szerepet is én játszottam, betétszövegeket írtam és társrendező voltam - a társulatunk helyezést ért el

- 2011: diploma a Lengyel Polonisztika nemzetközi tanulmányi versenyen elért eredményeimért

- 2011: a KIMTE (Karcolat Irodalmi és Művészeti Tehetségkutató Egyesület) és az OTP "Álmodj másnak ajándékot" c. pályázatán díjazott lettem a "Mosoly, ölelés, egy kedves szó" c. történetemmel

- 2012: megjelent első önálló kötetem! "A vízenjáró" címet kapta. Megvásárolható épp itt: http://konyvaruhaz.info/hu_HU/a-vizenjaro

(9) A titokzatos telefonáló

Mama és apula elmentek vásárolni, így egyedül maradtam azon a pénteken. Éppen Sziszit ölelgettem, amikor megcsörrent a vezetékes telefon.
- Mindjárt! - kiáltottam, persze teljesen feleslegesen, úgysem hallotta senki. Sziszi kiugrott a kezeim közül, én meg kapkodva felvettem a kagylót. Gondoltam talán mama hív, hogy jól vagyok-e, esetleg egy barátnője, hogy otthon van-e a mama, vagy Lőrinc. Egyik sem. Nem szólt bele senki.
- Halló? - kérdeztem kedvesen. Semmi válasz. - Akkor téves lehet - mondtam, és lecsaptam a telefont. Bekapcsoltam a tévét, és megint meghallottam a telefont. Már idegesebben vettem fel, ám próbáltam udvarias maradni.
- Halló?
De válasznak csak a tévét hallottam, meg veszekedést. Nem is mondtam mást a "hallón" kívül, lecsaptam megint, és legyintve visszamentem a szobámba. A mobilom csörrent akkor meg.
- Halló?? - mondtam dühösen. Lőrinc volt.
- Szia. Mostanában nagyon ideges vagy. Bocs, nem is zavarlak.
- Várj! Nyugodtan mondd.
- Most nem gyógyultam meg hamar, nem mehetek a bulira.
- Kár... Tényleg, honnan szerezted meg a telefonszámom?
- A telefonkönyv minek is van? - kuncogott.
- Hogy lepréseljük vele a virágokat, meg a gazokat körire. Cecíliáról mi hír?
- Beszéltem vele, és azt mondta, hogy sajnálja, többet nem tesz ilyet, mert már megbánta, és újra a legjobb barátom akar lenni. De megmondtam neki, hogy Józsi és te vagytok a legjobb barátaim!
- Erre mit lépett?
- Csak szomorkásan hümmögött, és azt a kifogást dünnyögte, hogy: "Anya hív, ebédelni fogunk." Én mondtam neki, hogy este van, mert éppen este beszélgettünk, így hogyan ebédelhetnek vacsora helyett? Hááááááááát, lebukott.
- Van Dumagéped?
- Van. Megadjam a címem?
- Igen, akkor beszélhetünk hosszabban!
- Akkor a cím...

Ez az! Mostantól tudok Lőrinccel is chatelni a Dumagéppel! Azonnal bekapcsoltam a számítógépet, és beszéltünk, beszéltünk... azaz írtunk:

10:15 Laura: Szia! Végre chatelhetünk! Szerinted Józsinak is van Dumagépe?
10:15 Lőrinc: Szia! Szerintem nem. Amilyen az apukája...
10:15 Laura: Igazad van. Én is emiatt aggódtam. Van más barátod is Cecílián kívül?
10:16 Lőrinc: Van. SOK! És ez a sok már sokk! :) ;)
10:16 Laura: Ha-ha-ha! Mi a nevük? Egyébként nekem is van kettő rajtatok kívül. Georgina és Felícia. Felícia Kaposváron lakik. Neki is van Dumagépe. És Georginának is van. Felveszed őket partnernek?
10:17 Lőrinc: Először mesélj róluk. Addig én is...
10:17 Ferenc vicces, lökött, de jól el lehet vele játszani, Johanna kedves, csendes, udvarias, néha unalmas, annyira csendes, Vili a legjobb barátom, ő a legmókásabb, a legjobb fej a világon! Szóval a legjobb! Brigitta: - egy fiú lánynak öltözve! Fára mászik, kócos a haja, és sosem hordott még szoknyát!!! Csak kettő barátod van?
10:19 Laura: Hogy-hogy "csak"? Itt egyszerűen nem lehet más barátot találni, maximum haverokat! És szerintem Vilin kívül a többi "barátod" is inkább haver. No, de leírom, hogy milyen Felícia: jó fej, és mindig követ mindenhova, ám a fiúkról jól el lehet vele beszélgetni! :) Georgina: a neve miatt ne hidd, hogy külföldi. Itt lakik a másik épületben, egy évvel fiatalabb nálam, vele csak az a baj, hogy ha lehív játszani, magával hozza a másik barátját, és velem nem is játszik, hanem a másikkal.
10:21 Lőrinc: Majd bemutatom neked élőben is a haverjaimat és Vilit! ;) Tényleg, neked mi a véleményed rólam? Én már le is írom, mi a véleményem rólatok! Józsi jó haver, sovány, gyenge, ártatlan, ám lövöldözni vele a legjobb! Laura (azaz te)...

Nem hagytam hogy befejezze, már el is kezdtem írni a válaszaimat:

10:22 Laura: Józsiról ugyanaz a véleményem, mint neked. Te meg jó fej vagy, igazi nyomozó, olyan, mint Poirot!:)) és...
Direkt írtam ilyen rejtelmesen...
10:23 Lőrinc: Igazad van, jóképű vagyok! ;)
10:23 Laura: Nem is mondtam ilyet! ha-ha-ha!
10:24 Lőrinc: Te meg vicces, kedves, jópofa, bátor, néha meg bátortalan dumagép :), és jó író vagy
10:25 Laura: Ebbe most belepirultam! :D
10:26 Lőrinc: Csak hízelgek, hogy vegyél nekem ajándékot a szülinapomra! :)
10:27 Laura: Szülinapod lesz? Pontosabban mikor? Hol tartod? Mit vegyek?
10:28 Lőrinc: Március 1-én, 11:00-kor kezdődik a buli, nálam. Nem muszáj venned semmit, habár nagyon megtetszett az a puzzle a boltban! ;)
10:29 Laura: Ok. Megveszem. De melyik puzzle-t? Azt a katonásat?
10:29 Lőrinc: Bizony! Kicsit gondolkodtam, és felveszem Felíciát partnernek. Megadod a címét? Másképp nem tudom felvenni...
10:30 Laura: Megjöttek a szüleim, mennem kell segíteni felcipelni a csomagokat. Gyorsan leírom neked!
Mikor kész voltam, leszaladtam a lépcsőn, és segítettem a szüleimnek, közben persze meséltem Lőrincről.

- Kedves ez a Lőrinc. Holnapután elmehetsz a bulira - mondta mama bekapcsolva a mikrót, amiben egy bagett forgott, mert melegen a legfinomabb.
- Ma hívtak kétszer is, de nem beszélt senki sem a kagylóba - panaszoltam. - Másodszorra a tévé szólt bele.
- Előfordul az ilyen - válaszolta apu. - De miről beszélgettetek Lőrinccel? Ugye nem egy randit beszéltetek meg? - nevetett.
- Jaj, apu! Dehogy! Csak a barátainkról, haverjainkról beszéltünk, meg a buliról. Mama, ugye kimostad a jelmezem?
- Tiszta, mert... - kezdett bele, és a tévére pillantott, ahol egy mosószert reklámoztak, valami Mos nevezetűt. - Mert Mossal mostam - kuncogott.

(2010. április)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése