bemutatkozó

18 éves lány vagyok, 10 éves korom óta írok meséket, történeteket, álmokat...

Naplóm - a Mindennapi történetek - nem szokványos napló, nevezzük inkább irodalmi naplónak. Mesélek benne magamról, kitalált, látott, máshol, máskor tapasztalt dolgokról.

Az oldalon meséket, történeteket, újságcikkeket is olvashatsz tőlem főleg magyarul, de vannak, amik lengyelül is, illetve csak lengyelül készültek, angol nyelvű első mesém már kész van, csak még lektorálni kell.

Remélem kellemesen érzed magad nálam, kedves Látogató...

______________________ Fontosabb díjaim, megjelenések:

- 2007: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán első helyezés a Golyóvölgy c. mesémmel

- 2008: a VéSziDra Műhely Írói pályázatán a Habzsikok és Suvikok c. mesémmel bronz díjban részesültem

- 2009: a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium meseíró pályázatán oklevél a Kövér Klára c. történetemért, megjelenés a "Nálatok nőnek-e még égigérő paszulyok" c. antológiában

- 2009: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Könyvkiadó Janikovszky Éva meseíró pályázatán különdíj a Betegmese c. írásomért

- 2009: a Pataky Művelődési Ház "Az én mesém" c. antológiában megjelentette a Betűváros c. írásomat

- 2009: Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete az Év Diákújságírójának választott a "Polonia Węgierska" c. lengyel havilapban megjelent újságcikkeimet értékelve

- 2010: a Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztiválon egy iráni színdarabért (címe: A fekete halacska) - ahol öt szerepet is én játszottam, betétszövegeket írtam és társrendező voltam - a társulatunk helyezést ért el

- 2011: diploma a Lengyel Polonisztika nemzetközi tanulmányi versenyen elért eredményeimért

- 2011: a KIMTE (Karcolat Irodalmi és Művészeti Tehetségkutató Egyesület) és az OTP "Álmodj másnak ajándékot" c. pályázatán díjazott lettem a "Mosoly, ölelés, egy kedves szó" c. történetemmel

- 2012: megjelent első önálló kötetem! "A vízenjáró" címet kapta. Megvásárolható épp itt: http://konyvaruhaz.info/hu_HU/a-vizenjaro

(7) Hull a pelyhes fehér...

Ma nagy meglepetés várt mindenkire - havazott! Nagyon izgatott lettem. Délután felvettem a kezes-lábast, és lent a tárolóból kivettem a piros, műanyag szánkómat, aztán felcsöngettem Lőrinchez.
- Szia Lőrinc! Lejössz játszani?
- Bocs, de nem érek rá. Éppen a legújabb videójátékot tesztelem... - beszélt a kaputelefonba olyan hangon, hogy megértettem, le akar rázni. - Hé, te marsélő rohadék, tűnés a bolygomról! na szia!

Kicsit lelógott orral vettem az irányt Józsi felé. Felcsöngettem, és egy vidám fiú hangja hallatszott.
- Csá, Laura! Mit szeretnél?
- Lejössz a játszóra?
- Ó... - lett bánatos a hangja - apa itthon van, nem mehetek le...
- Fiam! Mit cseverészel? Irány a leckék, aztán takarítás! Vagy kapsz egyet... ezt hallja még a liba? - és lecsapta a kagylót a férfi. Erről ennyit! Lőrinc beteg, Józsi apja meg egy idióta. Kivel játsszak? Mint egy villám, egy ötlet suhant át agyamon. Idehívom Georginát! Lehúztam a kezes-lábas cipzárját, és kihúztam a nyakamban lógó telefontartót. A mobilon benyomtam a számokat, és már csak várnom kellett. Meg várnom... és várnom... és várnom... mi lesz már? Miért nem veszi fel? Beteg ő is? Elfelejtettem, hogy ő mindig kikapcsolva hagyja a telefonját, mert olyan feledékeny, hogy az már szinte amnézia. Sokáig nem is szoktam várni ilyenkor, de ha szerencsém van, felveszi.
- Halló? - hallottam végre egy hangot.
- Georgina!!! Hála az égnek, felvetted, már aggódtam érted!
- Tényleg? De ari vagy! Amiatt aggódtál, hogy megbetegedtem?
- Nem. Amiatt, hogy elment a józan eszed is. Miért nem vetted fel? Vagy tíz perce hívlak!
- Bocs, de Szimattal játszottam.
- Bárcsak lenne kutyám... - sóhajtottam. - A neve az lenne: Nózi. Mert a kutyáknak jó a szaglásuk. El is nevezem így az egyik plüsskutyámat - csettintettem.
- Ok. De mit akartál?
- Ó... igen-igen, bocs... - dadogtam, meg nevetgéltem. - Lejössz a játszóra? Hozz szánkót, szánkózzunk, meg hógolyó csatázzunk, meg ha eléggé tapad a hó, hóembert is csinálhatunk!
- Ok - válaszolta, de nem hangzott valami boldog "ok"-nak. Mindig ez a válasza, ez az unott válasz, ez az összeolvasott, lemagyarosított oké. Ilyenkor rászólok, hogy "Ne "ok"-ozzál itt nekem, ezek szerint nem is akarsz annyira játszani!" Ilyenkor ő megsértődik, és elmegy. Eltettem a telefont, felhúztam a cipzárt, és néhányszor lecsúsztam a pici dombon a szánkómmal. Gyúrni kezdtem egy nagy hógolyót, amikor valaki megfogta a vállam.
- Bu!
- ....Hö?! - ijedtem meg, mert ha megijesztenek elakad a szavam, és hevesen ver a szívem, meg nagyon félek. Aztán megkönnyebbülten felálltam.
- Georgina! Nagyon megijesztettél.
- Tudom - mondta nyugodtan, mintha mi sem történt volna. - Így is terveztem. Itt a szánkóm is - húzta oda a faszánkóját.
- Szuper! - ültem az enyémre, mivel a domb tetején beszélgettünk. - Csússzunk is, mire várunk! - hajlítottam be a térdem, és készültem a nagy csúszásra. Ő követett, és meglöktük magunkat. Zsupsz! - le a dombon! Ajjaj! Előttem egy fa állt mozdulatlanul, és nem akart odébbmenni. Hogyan kerüljem ki? Georgina előtt bezzeg szabad az út! Nekem is az volt eleinte, de elkanyarodtam, és ott kötöttem ki. A fa előtt lelassult, aztán megállt a szánkóm! Ezt megúsztam! Georgina meg éljenezve tovább csúszott.
- Nyertem!
- Ez nem ér! Előtted nem volt fa! - kiáltottam.
- Ez van! - legyintett. Megsértődve felhúztam a szánkót, és témát váltottam.
- Csinálunk hónőt?
- Ok.
- Jó. Akarod te hozni a hógolyókat, én meg megcsinálhatom őket?
- Nekem mindegy - vonta meg a vállát. Hopp - a hóba a popsik. Gurgatni kezdtem egy hógolyót, és az egyre nagyobb lett. Majd még egyet, azt rátettem, aztán egy kisebbet is a tetejére. Formázgattam, paskoltam, alakítgattam.
- Milyen a hókutyám? - tettem fel a kérdést, a műalkotásra mutatva.
- Ok - hangzott a válasz.
- Grr! Már megint ez az "ok"! - mordultam rá. - Ezek szerint nem is élvezed az egészet! Nem jó velem?
- Hát ha ilyen vagy, igazad van! Kedvem támadt hazamenni.
- De alig játszottunk!
- Elment a kedvem, meg undok is voltál.
- De én nem azért mondtam, hanem azért, mert idegesített a sok "ok". Érted? Na de ha megsértődtél... bocs.
- Nem baj, de elment a kedvem.
- Csak úgy itt hagysz?
- Igen. Mert úgy tartja kedvem. Na pá! - vonult el. Igen, Georgina ilyen, teljesen kiszámíthatatlan.
Egy másik lány hintázott a dombon. Gondoltam, megkérdezem tőle, akar-e játszani, ő is egyedül van és unatkozik, én meg ugyanígy. Először nem tudtam, hogyan kezdjek bele. Leültem a másik hintába. Köszönni se mertem, mit mondjak? és ha ő is egy hülye, mint az osztálytársaim? vagy olyan mint Georgina? De ő is bátortalan, néztünk egymásra felváltva, de köszönni ő se mert. Talán ugyanezeket gondolta? Valakinek el kell kezdeni a beszélgetést, mert ez már ciki!
- Szia - szólaltam meg. Ha hintában ülök, mindig így ismerkedek meg másokkal???
- Helló - válaszolta az idegen. - Cecíliának hívnak. És téged? Játszunk?
- Persze! Laura vagyok. Szép a neved - mondtam még valami kedveset, hogy jobban összehaverkodjunk. Furcsa, hogy nem barátkozást mondtam? Hát, úgy nem lehetnek valakik barátok egyből, csak mert játszottak! Igazi, de tényleg igazi barátot találni nehéz. A lánynak szőke haja volt, be volt fonva, egy fekete sál tekergőzött a nyaka körül. Sapkája félig lecsúszott, a sapka tetején meg a gombócot a szél felborzolta.
- A tied tényleg gyatra.
Azt hittem rosszul hallok.
- Tessék? - kérdeztem zavartan mosolyogva, mint aki nem értette jól.
- Azt mondtam, hogy a neved nem valami különleges. Már annyi Laurát ismerek! - Hanghordozása túl laza volt, szerintem egyszerűen bunkó. Meg nyafis is.
Nem tudtam eldönteni, hogy a kis szemetet otthagyjam-e vagy vágjak vissza.
- Régen, amikor mama választotta a nevem, még ritka volt, mostanra lett ennyi Laura. De attól még miért gyatra? A Cecília név mitől jobb? - vágtam vissza.
- Kár volt bemutatkozni egy ilyen hárpiának, mint te! - állt fel a hintából, ami meglengett. Én is utánoztam.
- Hárpia? Hogy lehetsz ilyen egy undok?
- Te is ilyen voltál. No nem szia! Ma úgyis találkozom Lőrinccel.
- Azzal a Lőrinccel? - mutattam az ablakra.
- Közöd hozzá? Egyébként igen. De most hagyj békén. A barátja vagyok, és elmesélem, hogy kerülje a fajtádat - közeledett a kaputelefonhoz. Ezt nem hagyhatom! Még a végén Lőrinc megutál! Annak meg nem örülnék, az bizti! Hiszen kivel játsszak, ha Józsit nem engedi ki az apja játszani?
- Várj! Én is a barátja vagyok, és ha ezt megtudja, hogy mi itt összevesztünk, akkor...
- Hé, én nem csak a barátja vagyok, hanem a LEGJOBB barátja! - felcsöngetett hozzá. Meggondoltam magam, nevetséges, ahogyan én itt könyörgök neki, mikor ő egy idióta vámpír! Direkt nem boszorkányt mondtam, mert a gonosz boszorkák is ártatlan bárányok ehhez a csajhoz képest. Ha Lőrinc ezt elhiszi, akkor higgye csak el... egy pillanat! Ez a Cecília a legeslegjobb barátja!? Ilyen hárpia? Itt valami nem stimmel. Összezavarodtam. Mindegy, hazudjon csak, mondhatom "jó " barátnő! Addig Józsival néha elleszek...hónaponta. Kellett megint a kedves, barátkozó, unalomkergető Laurának lennem! Miért mindig a rosszak nyernek? Nem, most nem hagyom magam!
Lejött Lőrinc, kezes-lábasban volt, mint én. Nem csak a liba miatt, de Lőrinc miatt is zavarban voltam. Helyettem egy hülye videójátékot választ, és leráz, bezzeg ha ez a kis csajszi hívja, azonnal lerohan segíteni a kis sajnálatra méltó hülyén... bocsánat, de nagyon megharagudtam erre a fruskára!
- Helló, Cecília! Ó, szia Laura! - nézett rám, a lány mögé.
- Üdvözlet, Lőrinc! Nem tudtam, hogy ő a barátod - mutattam Cecíliára.
- Mi? haha! Már régóta! Nem meséltem róla? Ismeritek egymást? Nos, Cecília, ő Laura...
- Tudom, ismerem a kis hárpiát! - dünnyögött az. Lőrinc meglepődött.
- Mi a...?! Mi folyik itt? Laura nem hárpia... Aha! - mondta, mint valami nyomozó felemelve a mutatóujját. - Laura, te egy kétszínű lány vagy! Előttem kedves, Cecíliával meg undok!?
Cecília kuncogott.
- Ez a gyatra nevű kétszínű kölök olyanokat mondott annak a másiknak is... - legyintett. Lőrinc ezen még jobban meglepődött.
- Hogy milyen nevű?
- Gyatra. A Laura név olyan híres lett, szinte minden ötödik gyereknek az a neve... - és produkált egy műásítást. Lőrinc elgondolkodott, az állát vakargatta, továbbra is úgy viselkedett, mint egy nyomozó.
- Ezek szerint te vagy a vita kezdeményezője! - jött rá, mint egy Poirot.
- Hogy mi? Nem... - vörösödött el Cecília. Elment a bátorsága! legszívesebben kinevettem volna, de az megint gyanússá tehet Lőrinc szemében.
A fiú elküldte Cecíliát, nyugodt arccal, de eléggé indulatosan, remegő hangon utánaszólt, hogy gondolja át tettét, és többé nem a LEGJOBB barátok, csak haverok.
- Laura! Szánkózunk? Vagy csinálunk hóembert? - fordult aztán hozzám.
- Természetesen! - ugrottam magasra. De hirtelen szédülni kezdtem... Leültem a hóba. Lőrinc mellém.
- Mondd, jól vagy?
- Nem igazán... - simogattam a torkom, mert az fájni kezdett. - Szerintem hazamegyek
- Muszáj? Máris? És ha bocsánatot kérek Cecília helyett is? Na! Bocsi-bocsi-bocsi! Elégszer kértem bocsánatot?
- Elégszer - mosolyogtam. - De nem az a baj, hanem rosszul vagyok.
Aztán elpirultam, mert nézett, én meg nagyon szégyenlős vagyok, így elfordultam. Aztán felálltam, megragadtam a szánkóm zsinórját, elköszöntem tőle, és hazamentem. Elkezdtem csúnyán köhögni is, teli torokból. Mama azonnal a hónom alá dugta a hőmérőt, és kiszaladt a konyhába teát csinálni.
Az ágyamon ott ült Zsasza! Mikor a mama kiment, ő rózsaszín orrával végigszaglászott, majd felült a vállamra, és úgy nézett rám, hogy eltakarta a tévét.
- Zsasza? - csodálkoztam.
- Úgy bizony!
- A többiek hol vannak? - néztem körül.
- Tanulnak a suliban, de Miss Makaróni elengedett hozzád, megalkotónkhoz. Mivel én vagyok a legjobb tanuló! Mikor a gilisztákról tanultunk a kertekben, én előre kikérdeztem őket, a házam előtt éppen csúszott egy, és azon az órán minden kérdésre én tudtam a választ! - büszkélkedett.
- Nekem ennyire nem megy a suli, de mégis elengedtek - jelent meg a másik sarokban a bátyja, Zo. Ő a másik vállamra ült, és vörös arccal nézett. Valami más is mocorgott a hajamban. Ezek szerint Gom kócolta össze a hajam, mert ő nézett a homlokomról a szemembe. És Laba is ott termett, de ő a takaróm alól bújt ki.
- Minket is elengedett a tanárnéni.
Úgy meglepődtem, hogy sikítani se mertem. Mama bejött a szobába, és kivette a lázmérőt a hónaljam alól.
- Magas lázad van! - és visszament a konyhába a gyógyszerekért. Körülnéztem, de nem láttam a lényeket.
- Laba! Gom! Zsasza! Zo! Hol vagytok? - nézelődtem. Vagy csak a láz miatt képzeltem el őket? Nagyon magas lázam lehetett...
Mama behozta a gyógyszereket, sorra be kellett vennem mindenféle furcsa ízű szörnyűséget, port, lét, rá teát.
- Laura, most szerintem ne tévézz, hanem próbálj meg aludni, attól kicsit lemehet a lázad - fogta a homlokomat a mama.

(2009. február)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése